راهنمای خرید انگشتر

Wednesday، ۷ Dey ۱۴۰۱

تعیین سایز انگشتر یا نحوه گرفتن سایز انگشتر

آیا می‌خواهید یک انگشتر بخرید؛ اما مطمئن نیستید چه سایزی باید برای شما مناسب است؟ آیا نمی‌دانید که چه مدل انگشتری به دست شما می‌آید؟ دستورالعمل‌های ساده‌ای که در این بخش آمده است، به شما کمک می‌کند تا سایز موردنیازخود را هنگام خرید انگشتر به‌دقت تعیین کنید. در این بخش همراه ما باشید تا به شما معرفی کنیم که چه انگشتری به دستی می‌آید و در چه سایزی باید خریداری شود.

نحوه انتخاب انگشتر با توجه به دست

انگشت‌ها ما شکل و انحنای متفاوتی دارند و به همین علت است که هر انگشتری به هر دستی نمی‌آید. به نکات زیر دقت کنید تا یک انگشتر مناسب برای خود انتخاب کنید:

دست‌های کوچک و انگشت‌های نازک

از حلقه‌هایی که خیلی بزرگ هستند اجتناب کنید و به‌جای آن از انگشترهای نازک و سبک، با نگین‌های ظریف استفاده کنید.

دست‌های بزرگ و گشاد

انگشتر‌هایی که خیلی نازک هستند ممکن است گم شوند یابدتر از آن، دست را کمی بیش از حد مردانه جلوه دهند، بنابراین به سراغ انگشترهای کمی پهن‌تر و سنگ‌های بزرگ‌تربروید.

انگشتان بلند

اگر به‌اندازه کافی خوش‌شانس هستید و انگشتان بسیاربلندی دارید، محدودیت‌های شما در انتخاب انگشتر عملاً صفر هستند. می‌توانید از هر انگشتر با جواهراتی از هر نوعی که باشد لذت ببرید و جرئت کنید انگشتانی پر از انگشتر نیزداشته باشید.

انگشتان کوتاه

در این مورد با حلقه‌های دراز یا مستطیل شکل، قاب‌هاینامتقارن بازی کنید؛ اما هرگز در همه انگشتان خود انگشتر نیندازید.

تعیین سایز انگشتر

راه‌های مختلفی موجود دارد که به شما در تعیین سایز انگشتر کمک کند. در حالی که دقیق‌ترین راه برای یافتن سایز انگشتر مراجعه به جواهرفروشی است، اما به‌راحتی می‌توانید خودتان این کار را انجام دهید. درهرصورت قبل از اقدام به سفارش بایداندازه دقیق آن را بدانید، بنابراین انگشت را اندازه بگیریدو با استفاده از خط کش یا جدول مخصوص محاسبه اندازه، سایز آن را مشخص کنید. از طرف دیگر، می‌توانید از حلقه‌ای که قبلاً مالک آن هستید استفاده کنید و آن را با همان نمودار مقایسه کنید.

تعیین سایز انگشتر با استفاده از نخ یا نخ دندان.

به عنوان بهترین و آسان‌ترین روش اندازه‌گیری سایز انگشتر،می‌توانید از نخ یا نخ دندان استفاده کنید. نخ را دور انگشت خود بپیچید و هرجایی که دور انگشت کامل شد، با ماژیک یا خودکار علامت بزنید، سپس نخ را باز کنید و با یک خط کش طول آن را اندازه‌گیری کنید.

در جدول زیر استاندارد بین‌المللی برای تعیین سایز انگشت آورده شده است که به کمک آن می‌توانید سایز انگشتر خود را بدانید:

اندازه انگشتر استاندارد چقدر است؟

زنان ۶-۶. ۵ دارند و ۷ اندازه حلقه استاندارد هستند. برای مردان، ۱۰-۱۰. ۵ و ۱۱ رایج‌ترین فرمت‌ها هستند. نمودار حلقه زیرتعداد میلی‌متر دایره مطابق و اندازه اندازه‌گیری را نشان می‌دهد.

سایز انگشتر با توجه به قد و وزن

رابطه بین قد و اندازه انگشت ظاهر نمی‌شود. قد بلندتر بودن لزوماً به معنای داشتن انگشتان غول‌پیکر بیشتر نیست و برعکس. اما وزن و اندازه انگشت ممکن است کمی مرتبط باشد. افراد همچنین نوساناتی در اندازه حلقه با افزایش و کاهش وزن پیدا می‌کنند. معمولاً اندازه حلقه بین ۸ تا ۱۴ متغیراست. سایز ۸ تا ۱۲ متعلق به خرید‌های معمولی است. اندازه انگشتر استاندارد برای مردان ۱۰ تخمین زده شده است.

چند توصیه قبل از انتخاب انگشتر

اندازه  مناسب انگشتر  بسیار ذهنی است، اما به طور کلیحس باید نرم باشد، انگشتر باید بدون مشکل زیاد روی انگشت بلغزد، اما مراقب باشید که زیاد سر نخورد، ممکن است بلغزد.

انگشتان  دست راست کمی بزرگتر از انگشتان دست چپ  هستند. پس در انتخاب محل استفاده از حلقه به این نکته توجه کنید (برای افراد چپ دست برعکس).

پهنای بند انگشتان را در نظر بگیرید، مخصوصاً برای مردان زیرا انگشتر باید از بند انگشتان نیز عبور کند!

هنگام انتخاب سایز، فصول مختلف و تغییرات آب و هوایی را نیز در نظر بگیرید. انگشتر مناسب  آن است که در هوای گرم زیاد سفت نشود (دست و انگشتان متورم) و در هوای سرد یازمانی که از بین نرود.

زمانی که انگشتری را برای تخمین سایز در انگشت خود می‌کنید،باید از حلقه‌ای با شکل و ویژگی‌هایی شبیه به چیزی که انتخاب می‌کنید، استفاده کنید. انگشتر نباید خیلی سفت پوشیده شود چراکه می‌تواند گردش خون را مختل کند (به‌خصوص در دوره‌های بسیار گرم یا اگر باردار بودید).

پیام در تلگرام