تفاوت استیل 316 و 304

Monday، ۱۸ Ordibehesht ۱۴۰۲

استیل ۳۱۶ و ۳۰۴ در بدلیجات

این روزها با توجه به افزایش قیمت نجومی طلا، بدلیجات استیل زنانه به یک جایگزین مناسب برای طلا و جواهرات تبدیل شده اند. انواع بدلیجات از جمله گردنبند زنانه، دستبند زنانه، انگشتر زنانه، گوشواره زنانه را می‌توان از جنس استیل، به صورت کاملا رنگ ثابت و ظاهری مشابه طلا خریداری کرد. یکی از مهمترین نکات در خرید بدلیجات استیل، شناخت دقیق استیل به کار رفته در ساخت این مصنوعات است. در ادامه شما را با انواع استیل در بدلیجات آشنا می‌سازیم.

ویژگی‌های استیل ۳۱۶

استیل گرید ۳۱۶ یا استیل صنعتی که با نام استیل ۳۱۶ شناخته می‌شود. این نوع استیل یکی از محصولات متداول از اجزای فولادهای ضد زنگ محسوب می‌شود. مهمترین ویژگی‌های استیل ۳۱۶ عبارتند از:

· استقامت بالا در مقابل زنگ زدگی

· استقامت در برابر گرما

· مناسب جوشکاری

به دلیل وجود همین ویژگی‌ها است که استیل ۳۱۶ یک گزینه عالی برای ساخت انواع بدیلجات زنانه از جمله گردنبند زنانه، دستبند زنانه، گوشواره زنانه و… محسوب می‌شود.

ویژگی‌های استیل ۳۰۴

یکی دیگر از انواع استیل‌های ضد زنگ در ساخت انواع بدلیجات استیل زنانه کاربرد دارد، استیل ۳۰۴ است. این نوع استیل نیز ویژگی‌های خاص خود را دارا است که در انتخاب آن برای ساخت اکسسوری‌های بدل استیل تأثیرگذار است. مهمترین این ویژگی‌ها عبارتند از:

· مقاومت کششی بالا

· استحکام مناسب

· ماندگاری بالا

· مقاوم در برابر خوردگی، اکسید شدن یا زنگ زدن

تفاوت استیل ۳۰۴ و ۳۱۶

به لحاظ ویژگی‌های فیزیکی استیل‌های ۳۰۴ و ۳۱۶ تقریبا یکسان است. اما آنچه باعث تفاوت این دو گرید استیل می‌شود نسبت اجزای به کار رفته در ساخت آن‌ها است. در ساخت استیل ۳۱۶ از مولیبدن و نیکل بیشتری استفاده می‌شود و به همین دلیل ساخت استیل ۳۱۶ قیمت تمام شده بیشتری داشته و بدلیجات استیل زنانه که از استیل ۳۱۶ ساخته شده باشند قیمت به مراتب بالاتری خواهند داشت.

از طرف دیگر استیل ۳۰۴ در طیف وسیعی از فرآورده‌ها در دسترس است و خصوصیت شکل دهی و توانایی جوشکاری در آن باعث می‌شود که اکثر بدلیجات استیل زنانه از جمله گردنبند زنانه، دستبند زنانه، انگشتر زنانه و گوشواره زنانه از این نوع استیل ساخته می‌شوند.

بدلیجات استیل ۳۱۶ بهتر است یا ۳۰۴

با توجه به مواردی که عنوان شد باید بگوییم که بدلیجات زنانه استیل ساخته شده از استیل گرید ۳۱۶ ماندگاری و دوام بیشتری از اکسسوری‌های ساخته شده از استیل ۳۰۴ دارند. اما استیل ۳۰۴ با توجه به ویژگی‌هایی که برای آن تعریف کردیم و مهمترین آن‌ها که قابلیت جوشکاری بالا است، رواج بیشتری در ساخت بدلیجات استیل زنانه دارد.

جمع‌بندی

در ساخت بدلیجات استیل زنانه از دو استیل گرید ۳۰۴ و ۳۱۶ استفاده می‌شود. استیل ۳۱۶ با توجه به وجود مولیبدن و نیکل بیشتر در ساخت آلیاژ، قیمت بالاتری دارد که با توجه به ماندگاری و ثابت بودن رنگ آن، اکسسوری‌های ساخته شده با این نوع استیل دارای قیمت بالاتری هستند. اکثر محصولات استیل موجود در بازار از استیل ۳۰۴ که ویژگی‌هایی کاملا مشابه با استیل ۳۱۶ دارد و تنها به لحاظ ترکیبات کمی متفاوت است ساخته می‌شوند که از نظر ماندگاری و استحکام کاملا مشابه با استیل ۳۱۶ هستند.

پیام در تلگرام